При згадці водню в якості палива деякі люди можуть згадати про німецькому дирижаблі Гінденбурга, який згорів над штатом Нью-Джерсі, США в 1937 році. Цей автомобіль може розігнатися до 179 км/год, причому до 100 км/год машина розганяється за 9.6 секунд і, найголовніше, вона здатна проїхати без додаткової заправки 482 км. Ультрасучасні баки з вуглецевого волокна заповнюються приблизно за десять хвилин. Проте конструктори Toyota Mirai запевняють, що на даному автомобілі така ситуація зведена нанівець завдяки куленепробивним резервуарів, в яких розміщені водневі паливні елементи. Тому у звичайного бензинового бака набагато більше шансів бути підірваним в результаті ДТП.
- Toyota RAV4 2018 року характеристики фото
- Toyota Camry 2018 року характеристики фото
- Toyota Land Cruiser Prado 2018 року характеристики фото
- Toyota Prius 2018 року характеристики фото
Інтер’єр Toyota Mirai 2018 року фото
Цікаво чому у Mirai, так скажемо, специфічний дизайн? Відповідей відразу декілька. По-перше, східне і європейське уявлення про красу завжди відрізнялося. По-друге, головним завданням зовнішності Mirai було підкреслити те, що це абсолютно особливий, не схожий на всі інші автомобіль. А по-третє, дизайн був вторинним від компонування. Адже важливо було зуміти вмістити силову установку електромобіля в габарити середньорозмірного седана. Адже довжина Toyota Mirai – 4,89 м, що практично як у Toyota Camry. Прогрес у розробці та розвитку паливних елементів дуже вражає. За 7 років FCV блок зменшився в розмірі на 58%, став легше майже в половину (56 замість 108 кг) при цьому додав потужності в 26%. А питома потужність покращилася в 2,2 рази Якщо ви боїтеся за надійність водневого бака, то знайте, що випробовували їх безжально. Що тільки не творили. Їх кидали, били на краштест з зусиллям 150 тонн, перевіряли подвійним тиском закачування і навіть стріляли в них з рушниці Хоч ДВС і немає, але підкапотний простір зайнято. Там знаходиться блок управління электропотоками і блок силової електроніки Після недовгих оглядин під холодним гамбурзьких дощем сідаю за кермо. І хоча незвичайного в Mirai всього і багато, але по салону цього не скажеш. Трохи химерний дизайн – ось, мабуть, і все. Навіть незвичайний алгоритм селектора АКП не новий. Такий же точно у Prius. Так що, включаю Drive і поїхали.
Технічні характеристики Toyota Mirai 2018 року
В управлінні машина не відрізняється від гібридів Toyota і Lexus. Такий же мовчазний старт, та ж млявість педалі гальма на малих ходах. Адже спочатку підключається рекуперація, і лише потім прихоплюють колодки. Тяга нормальна. Хоча технічні характеристики Мігаі не так щоб вражали, але для буднів їх, що називається – за очі. Спочатку здавалося, що 155 коней і максимальна швидкість під 190 км/год на автобанах будуть скромноваты для авто вагою під дві тонни. Але про це швидко забуваєш. По трасі машина йде 150-170 км/год, залишаючи запас тяги під ногою. Чи треба більше? Точно не в цей день з проливним дощем. При маневрах не відчувається що машина важка. На ходу розсіюється увагу при погляді на панель приладів. Можливо це справа звички, але цифр і значків забагато. Та й зручність центральної консолі з дрібними кнопками залишає бажати кращого. Хоча на вигляд — дуже навіть передового Система регулювання температури в клімат-контроль запозичена у Lexus IS. Достатньо як в смартфоні провести пальцем по сенсорній смузі та налаштування клімату змінюється В управлінні Mirai мабуть навіть більш приємна і проворна ніж аналогічна за габаритами Camry. Споряджена маса мала – 1850 кг Однак при маневрах цього не особливо відчуваєш, адже за рахунок низького центру ваги авто дуже стійке. Бак, акумулятори розташовані не високо. Хоча нікель-магнієва батарея розташована не так вже низько – за спинкою заднього сидіння. До речі, самі заждние сидіння розділені високим підлокітником з великою нішею всередині. Так що Mirai – суто чотиримісний.
Виробництво водню для Toyota Mirai 2018 року
Ще однією проблемою таких машин є виробництво водню, так як це досить проблематичне захід. Найбільш поширений метод називається паровий реформінг. Він полягає в тому, що пара змішується з природним газом, потім нагрівається до певної температури з наступним додаванням каталізатора, такого як нікель, в результаті чого виходить водень і моноксид вуглецю (отрутний газ). Близько 95 % водню в світі виробляється цим шляхом. На жаль, це не екологічно чистий процес, тому що результатом є і побічні продукти. Таким чином, хоча сам по собі водень в автомобілі не забруднює навколишнє середовище, виробництво цього палива буде забруднювати наш з Вами повітря. В результаті навіть захисники автомобілів на водневому паливі зізнаються, що виробництво водню буде забруднювати навколишнє середовище в кращому випадку як автомобілі на бензинових двигунах, а в гіршому – значно більше. Вчені розробляють «зелені методи виробництва водню, такі як вилучення водню з кукурудзяного лушпиння або використання вітряних турбін для живлення електролізу води.
В даний час не було придумано екологічно чистих і досить ефективних методів виробництва водневого палива для щоденної заправки мільйонів автомобілів. Звичайно ж, шанувальники автомобілів, що працюють на водневому паливі, непохитні: вони впевнені, що ми повинні просуватися вперед, бо наше майбутнє залежить від роботи автотранспорту, який не буде заподіювати шкоди нашій планеті.
Ціни на Toyota Mirai 2018 року
Одних тільки гібридів Toyota продала вже більше 8 мільйонів штук! І ось я стою поруч із серійним зразком електромобіля на водні. Джерелом енергії для електромотора в цьому автомобілі є не заряд батареї, а паливні елементи. У них водень і кисень вступають в реакцію, при якій виділяється електроенергія. Відходом такої реакції є звичайна вода. Серійним виробництво Mirai поки можна назвати з натяжкою. Машина проводиться на тій же стрічці конвеєра в японському Motomachi, Toyota Центр, де проводився суперкар Lexus LF-A. тобто, мова про високоточному та технологічному, але дрібносерійному виробництві. Зараз потужність виробництва Mirai становить близько 700 авто в рік. Але вже до 2017 року планується довести його до 3000 авто/рік. Такий малий тираж частково пояснює і високу вартість машини. Так в Європі один Mirai обійдеться близько 66 000 євро. Це без урахування державної підтримки і компенсації. У США при підтримці уряду, приміром, вартість Mirai становить куди більш скромні $45 000. Але й європейська ціна не така вже й страшна, якщо врахувати, що авто буде не просто продаватися, а передаватися у 4-річний лізинг з місячним внеском у Британії 600-700 фунтів, в Данії 1050 євро, а в Німеччині 1200 євро.
- Toyota Venza 2018 року характеристики фото
- Toyota CH-R 2018 року характеристики фото
- Toyota Highlander 2018 року характеристики фото
- Toyota Yaris 2018 року характеристики фото
- Toyota Corolla 2018 року характеристики фото
Тест-драйв автомобіля Toyota Mirai 2018 року
Раніше не доводилося бувати в Гамбурзі. І вибір саме цього місця для тіста здавався дивним. Адже на роль автомобільного серця Німеччини завжди претендували Мюнхен, Штутгарт, ну, в крайньому випадку, Франфурт. А тут – Гамбург! Виявилося, що великий портове місто в якості тесту серійного водневого автомобіля був обраний не випадково. Саме це місто – негласна столиця зелених технологій Німеччини. Тут маса рішень спрямована не лише на підтримку чистоти і порядку, а й раціонального використання ресурсів. Навіть таких, як вітер. Десятки найпотужніших вітрогенераторів розташовані в полях і навіть прямо у водах Ельби. Громадський транспорт в місті переведений на електрику, а програма впровадження автобусів на паливних елементах вже стала буднями. Саме тому у місті вже існує своя мережа водневих автозаправок. До речі, водень для них добувається шляхом електролізу (розщеплення води на кисень і водень під впливом електричного струму) прямо в центрі міста, де розташований невеликий водневий «заводик». Але повернемося до винуватця поїздки. До показу свого електромобіля на паливних елементах Toyota йшла, методично розвиваючи екологічні технології. Від першого покоління моделі Prius з гібридною силовою установкою в далекому 1997 році до нинішньої Mirai, яка, безсумнівно, є втіленням автомобільного майбутнього компанії. До речі, Mirai по-японськи якраз і значить – майбутнє. А вже те, що розвиток таких технологій визнано ринком, оскаржувати було б складно.